Βασικό target group για το οποίο γράφτηκε το παρακάτω άρθρο είναι οι νέοι κυρίως επιχειρηματίες και οι παλιοί που θέλουν να ασχοληθούν με τον καφέ ή που ασχολούνται ήδη, και φυσικά μια μικρή δόση αλήθειας για την κατανόηση της αγοράς του καφέ (εμπόριο). Η αλήθεια είναι ότι για μένα δεν υπάρχει κανένα πλεονέκτημα για το χρησιδάνειο ως βοήθεια στο να ανοίξει κάποιος μια καφετέρια. Ίσως το μόνο είναι η έλλειψη χρημάτων στην αρχή αλλά αν δεν περισσεύουν λίγα χρήματα για το σημαντικότερο εργαλείο μιας καφετέριας όπως η μηχανή και ο μύλος καλύτερα να μην ανοίξει. Υπολογισμένα με έναν πρόσφατο υπολογισμό σε ένα cafe με κατανάλωση 2 κιλών την ημέρα,ανοιχτό για 8 χρόνια , έχει δώσει στην εταιρία συνολικά 150.000 ευρώ παραπάνω και χωρίς να του ανήκει καν η μηχανή!! Διαβάστε παρακάτω για λεπτομέρειες.
Πλεονεκτήματα χρησιδανείου: Εξοπλισμός χωρίς κεφάλαιο, ένας προμηθευτής για πολλά προϊόντα ( καλαμάκια, ζαχαριτσες,σοκολάτα, κούπες, ποτήρια take out, σιρόπια, αναδευτήρες και πολλά άλλα), σταθερό προιόν μεν , μέτριο δε…. ειλικρινά δεν ξέρω αν υπάρχουν άλλα και αν αυτά είναι πλεονεκτήματα.
Μειονεκτήματά χρησιδανείου: Μέχρι το 1ο χρόνο η εταιρία έχει βγάλει το κόστος του εξοπλισμού μιας και πουλάει και ακριβότερα το καφέ και στην ουσία μετά πληρώνεις ενοίκιο…..Η μηχανή και ο μύλος είναι άγνωστης ποιότητας / κατάστασης. Το σέρβις δεν περιλαμβάνεται στην τιμή. Η κάθε εταιρία σε υποχρεώνει να μείνεις μέχρι λήξης του συμβολαίου και άν θελήσεις να αλλάξεις εταιρία πληρώνεις ολικό σερβις στη μηχανή και σου την παίρνουνε πίσω. Η τιμή του καφέ ανεβαίνει τουλάχιστον 5 ευρώ στο κιλό (αυτο το καταλαβαίνεις μακροπρόθεσμα όταν πια δεν μπορείς να φύγεις), καθώς είναι όλα υπολογισμένα απο αυτους. Συνεχίζω αναφέροντας ότι δεν μπορείς να παρέμβεις στον εξοπλισμό( θερμοκρασία μηχανής , άλεσμα ,) καθώς ο κάθε πωλητής βάζει κάποια standart κυρίως για να βοηθήσει την υπερκατανάλωση. Υποχρεωτική ”ταμπέλα” για να φαίνεται η εταιρία. Η εταιρία συνήθως προσπαθει να επέμβει στο ύφος του μαγαζιού για να φαίνεται όπως άλλα και με έμφαση συνέχει στο προιόν της ( stand - φυλλάδια - εικόνες κ.α). Σίγουρα είναι και πολλά άλλα θα τελειώσω με αυτα τα 2: τρομακτικά υψηλές τιμές σε προιόντα που αναγκάζει τον επιχειρηματία να παίρνει όπως ,ποτήρια για πακετο, βάσεις, ζαχαρίτσες, καλαμάκια, ΣΚΟΝΗ σοκολάτα, αναδευτήρες και πολλά άλλα κερδίζοντας και διαφήμιση καθώς παντού υπαρχει το logo και υπέρογκα ποσά. Τέλος μαζι με τα προηγούμενα αναγκαστικά επεμβαίνουν στο μενου χωρίς να υπολογίζουν το ύφος ή τη περιοχή ή σε ποιους απευθύνεται το κατάστημά δίνοντας προιόντα αχρείαστα μόνο και μόνο για να ανεβάσουν την πώληση.
Πλεονεκτήματα αγοράς εξοπλισμού: Είσαι ανεξάρτητος και σε καλή θέση διαπραγμάτευση με τις εταιρίες όσων αφορά το κόστος , τα είδη που θες κ.α. Μπορείς να αλλάξεις εταιρία όποια στιγμή θέλεις. Βρίσκεις προμηθευτές για τα άλλα προιόντα σου σε πολύ καλύτερες τιμές. Δύσκολα χάνει την αξία του (ο εξοπλισμος) σε περίπτωση μεταπώλησης. Αν προσλάβει κάποιος έναν μπαρίστα και όχι έναν ”μπουφεντζή” μπορει να επέμβει στο προιόν αν το θεωρεί αναγκαίο. Παροχή εγγύησης. Στην ουσία εμείς είμαστε τα αφεντικά και όχι οι εταιρίες. Μπορείς να επιλέξεις εσύ το design του εξοπλισμού και να μην είσαι έρμαιο δικής τους επιλογής.
Μειονεκτήματα αγοράς εξοπλισμού : Το μόνο που μπορει να βρεθεί σαν μειονέκτημα είναι ισως η λάθος επιλογή μηχανής απο άποψη ζημιών και απόδοσης και τότε έχεις χάσει τα λαφτά σου.
Μειονεκτήματα αγοράς εξοπλισμού : Το μόνο που μπορει να βρεθεί σαν μειονέκτημα είναι ισως η λάθος επιλογή μηχανής απο άποψη ζημιών και απόδοσης και τότε έχεις χάσει τα λαφτά σου.
Οι εταιρίες δεν κάνουν ποτέ δώρα. Εχουν υπολογίσει τα παντα , πότε και πόσα θα βγάλουν και για πόσο καιρό θα τα βγάζουν….
Οι εταιρίες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα, βρήκανε τρόπο να βγάζουνε πολλά χρήματα αλλά εμεις τους έχουμε δείξει το δρόμο για αυτό καθώς η απληστεία μας , και οτι τα περιμένουμε όλα απο τους άλλους τις έχει οδηγήσει εκεί….οπότε φέρουμε το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης γιατι αυτοί στην ουσία κάνουν αυτο που θελουμε. Το θελουμε όμως;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου